Lite svar på era frågor!

Många av er har frågat hur man har sex när man har ALS!

Nu talar jag från mitt hjärta!
Jag tänker såhär!
Jag slutade ha sex för sju år sedan! Jag saknar inte att ha det!
Det föll sig ganska naturligt när jag inte kunde röra mig längre!

Jag tänker att för män som har ALS, kanske det är lite lättare?

1. Skulle en tjej känna sig mer utelämnad än en kille?
2. Skulle ni fortfarande ha ett sexliv med eran partner om ni fick diagnosen ALS?
3. Är män kåtare än kvinnor?
4. Skulle du själv i ett förhållande tycka att det var jobbigt att fortsätta ha ett fungerande sexliv, om du själv var frisk?
5.Tror ni att det har någon betydelse om det är tjejen eller killen som har ALS för ett sexliv?
6. Har det någon betydelse i vilken ålder man är i?
7. Har ens tidigare sexliv någon betydelse?
8. Spelar det någon roll om du är man eller kvinna, om du vill ha sex?
9.Skulle du kunna tänka dig att köpa sex av en annan människa?
10. Skulle du lämna din partner om du inte kan ha sex?
11. Skulle du ge upp hoppet om kärlek?
12. Skulle du tillåta din partner att ha sex med någon annan?

Nu har ni något att fundera på mina kära läsare!
Jag vill gärna ha era kommentarer!

Ta hand om er puss och kram /Malin

1 Livsnjutare:

skriven

Heja Malin!!!!
Har ALS, har bra sex, är tjej och visade detta för min make.....vi ska iväg nu så vi har inte pratat vidare om dessa frågor....barnen springer runt mig men tack!!!!Nu kan jag visa frågorna igen och prata vidare kring detta när vi har tid, kraft och ork......Alltid lättare att utgå från någon annans konkreta tankar.......Mycket svårare och laddat att prata kring detta när man utgår från sig själv och sin make!!!!! Tack för att du hjälpte oss på traven med detta privata intima ämne.......Gillar dig!!!!!!!!

Kommentera här: