Att alltid ha PA

Att alltid ha personliga assistenter är inte alltid så lätt!
 
Inget privatliv alls, som när jag försöker sova och dom sitter i soffan och pratar högt!
Att ingen förstår när jag tittar på TV och pratar så vill jag inte bli störd!
Och dom tror jag inte hör när jag försöker sova att jag hör skitsnacket!
Jag stänger av det mesta för jag orkar inte höra på skiten!
Inte ens när jag är på toa så får jag ifred!
 
Ibland vill jag bara ha tystnad, det är väl inte omänskligt?
Mycket tankar idag...
 
Att alltid vara bevakad är jobbigt många gånger!
Allt jag behöver just nu är lugn och ro...
 
Ta hand om er!
Puss och kram Malin
 
1 Anna Balazsi:

skriven

Förstår din frustration. Jag har själv jobbat som personlig assistent åt tre olika brukare och vet hur viktigt det är att vara lyhörd för brukaren och dennes familj. Man är ju faktiskt i en annan människas hem.

Utan att känna dina assistenter tycker jag de behandlar dig lite respektlöst. Säg ifrån, du bestämmer själv över dig och ditt hem. De ska vara där för dig och inte för sig själva. Kanske låter jag hård nu men du ska inte behöva känna så här.

Du ska vara i centrum. När deras arbetstid är slut kan de gå ut genom dörren och prata om vad de vill, gå vart de vill, göra vad de vill. Det kan inte du. Så stå på dig om du orkar. Du är värd allt det bästa!

kram

Kommentera här: